Laser Nd:YAG à pulsazioni lunghe adupratu per a chirurgia vasculare

U laser 1064 Nd:YAG à pulsazioni lunghe si dimostra un trattamentu efficace per l'emangioma è a malformazione vasculare in i pazienti cù a pelle più scura, cù i so principali vantaghji di esse una prucedura sicura, ben tollerata è economicamente vantaggiosa, cù un tempu di inattività minimu è effetti secundari minimi.

U trattamentu laser di e vene superficiali è prufonde di e gambe, è ancu di varie altre lesioni vasculari, ferma una di l'applicazioni più cumuni di i laser in dermatologia è flebologia. In fatti, i laser sò diventati in gran parte u trattamentu di scelta per i segni di nascita vasculari cum'è l'emangiomi è e macchie di vinu di Porto è u trattamentu definitivu di a rosacea. A gamma di lesioni vasculari benigne congenite è acquisite trattate efficacemente cù i laser cuntinueghja à espansione è hè descritta da u principiu di a fototermolisi selettiva. In u casu di sistemi laser specifichi vasculari, u bersagliu previstu hè l'ossiemoglobina intravasculare.

Cuncentrandosi nantu à l'ossiemoglobina, l'energia hè trasferita à a parete di u vasu circundante. Attualmente, u laser Nd: YAG di 1064 nm è i dispositivi à luce pulsata intensa (IPL) visibile/vicinu à l'infrarossu (IR) danu tramindui boni risultati. A principale differenza, però, hè chì i laser Nd: YAG ponu penetrà assai più in fondu è sò dunque più adatti per u trattamentu di vasi sanguigni più grandi è più profondi cum'è e vene di e gambe. Un altru vantaghju di u laser Nd: YAG hè u so coefficientu di assorbimentu più bassu per a melanina. Cù un coefficientu di assorbimentu più bassu per a melanina, ci hè menu preoccupazione per i danni epidermici collaterali, dunque pò esse adupratu in modu più sicuru per trattà i pazienti pigmentati più scuri. U risicu di iperpigmentazione post-infiammatoria pò esse ulteriormente minimizatu da i dispositivi di raffreddamentu epidermicu. U raffreddamentu epidermicu hè imperativu per prutege contr'à i danni collaterali da l'assorbimentu di a melanina.

A terapia di e vene di e gambe hè una di e procedure cosmetiche più cumunemente richieste. E venule ecstatiche sò prisenti in circa u 40% di e donne è u 15% di l'omi. Più di u 70% anu una storia familiale. Spessu, a gravidanza o altre influenze ormonali sò implicate. Ancu s'ellu hè un prublema principalmente cosmeticu, più di a metà di sti vasi ponu diventà sintomatichi. A rete vasculare hè un sistema cumplessu di parechji vasi di calibru è prufundità diversi. U drenaggiu venosu di a gamba hè custituitu da dui canali primari, u plessu musculare prufondu è u plessu cutaneu superficiale. I dui canali sò cunnessi da vasi perforanti prufondi. I vasi cutanei più chjuchi, chì si trovanu in u derma papillare superiore, drenanu in vene reticolari più prufonde. E vene reticolari più grande si trovanu in u derma reticolare è in u grassu sottutanea. E vene superficiali ponu esse grande da 1 à 2 mm. E vene reticolari ponu esse di dimensione da 4 à 6 mm. E vene più grande anu pareti più spesse, anu una più alta concentrazione di sangue deossigenatu è ponu esse più di 4 mm di prufundità. E variazioni in a dimensione, a prufundità è l'ossigenazione di i vasi influenzanu a modalità è l'efficacia di a terapia di e vene di e gambe. I dispusitivi di luce visibile chì miranu i picchi d'assorbimentu di l'ossiemoglobina ponu esse accettabili per trattà telangiectasie assai superficiali nantu à e gambe. I laser à lunghezza d'onda più longa, vicinu à l'infrarossu, permettenu una penetrazione più profonda di u tissutu è ponu ancu esse aduprati per indirizzà e vene reticolari più profonde. E lunghezze d'onda più lunghe si riscaldanu ancu più uniformemente cà e lunghezze d'onda più corte cù coefficienti d'assorbimentu più alti.

I punti finali di u trattamentu laser di e vene di e gambe sò a sparizione immediata di i vasi o una trombosi o rottura intravasculare visibile. I microtrombi ponu esse apprezzabili in u lume di u vasu. In listessu modu, l'estravasazioni perivasculari di sangue ponu esse evidenti da a rottura di u vasu. Occasionalmente, un scoppiu audibile pò esse apprezzatu cù a rottura. Quandu si utilizanu durate d'impulsi assai brevi, menu di 20 millisecondi, pò accade una purpura di dimensioni spot. Questu hè probabilmente secundariu à un rapidu riscaldamentu è rottura microvasculare.

E mudificazioni Nd: YAG cù dimensioni di spot variabili (1-6 mm) è fluenze più elevate permettenu l'eliminazione vasculare focale cù danni tissutali collaterali più limitati. A valutazione clinica hà dimustratu chì e durate di l'impulsi trà 40 è 60 millisecondi furniscenu un trattamentu ottimale di e vene di e gambe.

L'effettu secundariu u più cumunu di u trattamentu laser di e vene di e gambe hè l'iperpigmentazione post-infiammatoria. Questu si vede più cumunemente cù i tipi di pelle più scura, l'esposizione à u sole, durate di l'impulsi più brevi (<20 millisecondi), vasi rotti è vasi cù furmazione di trombi. Svanisce cù u tempu, ma questu pò esse un annu o più in certi casi. Se un riscaldamentu eccessivu hè furnitu da una fluenza o una durata di l'impulsi inappropriata, l'ulcerazione è e successive cicatrici ponu derivà.

Laser Nd:YAG à pulsazioni lunghe adupratu per a chirurgia vasculare


Data di publicazione: 31 d'ottobre di u 2022